Karuba
Code: 6037954Related products
Product detailed description
Dlouhá léta příprav a studií aztécké kultury a shánění financí na plavbu jsou již za námi. Náš sen se stal skutečností a konečně jsme se vydali objevovat ztracená města a pyramidy kamsi do jižní Ameriky. Právě jsme se vylodili na pobřeží pro nás dosud neznámých končin a před námi se objevila hluboká neprostupná džungle, kterou lemují pouze stezky, které vyšlapala zvěř či domorodci - těm se raději vyhneme.
Ve hře Karuba si zahrajeme na pomyslné objevitele pokladů. Pomocí destiček s cestami musíme dovést své 4 cestovatele a dobrodruhy k již dávno zapomenutým mayským pyramidám. Samozřejmě co nejrychleji, jelikož každý cestovatel, který dorazí dříve než my, nám ubírá z kořisti.
Příprava hry:
Každý z hráčů si před sebe položí herní plán, který obsahuje jakousi „šachovnici“, na kterou se v průběhu hry umisťují kartičky cest. Poté si hráči vyberou ze svých řad jednoho, který bude provázet hrou. Následně si hráči rozeberou karty cest a položí si je lícem nahoru vedle herního plánu. Toto neplatí pro vypravěče, který si rozloží kartičky lícem dolů tak, aby neviděl, jaké cesty se na nich nacházejí. Poté hráči náhodně rozmístí figurky na herní plán - figurky badatelů na okraj políček pláží a figurky pyramid na okraj políček džungle. Okraje jsou označeny stupni. Začínající hráč umístí jednu barvu, poté ostatní hráči umístí stejnou barvu na stejná políčka. Další hráč postup opakuje a tak dále, dokud hráči neumístí všechny 4 barvy na herní plány tak, že jsou plány všech hráčů totožné. Na stůl rozložte také žetony pokladů a hrací kamínky.
Průběh hry:
Průvodce hrou vždy nejprve náhodně otočí kartičku s cestou. Ostatní hráči si mezi svými najdou kartičku se stejným číslem a následně je všichni hráči společně mohou umístit na svůj herní plán. Kartičky vytváří cestičky, po kterých se mohou badatelé dostat k pyramidám své barvy. Jakmile mají všichni hráči odehráno, vypravěč otáčí další náhodnou kartičku a proces se opakuje. Pokud je na kartičce vyobrazen symbol kamínku (žlutého či čirého), hráči na ni okamžitě umisťují kamínek příslušné barvy. Pokud se hráči kartička na plán nehodí, může ji odstranit ze hry a posunout jednoho ze svých dobrodruhů po cestě o tolik políček, kolik bylo na odstraněné kartiček konců cest. Pokud se při tomto tahu zastaví se svým badatelem na kartičce, která obsahuje kamínek, bere si jej do své zásoby a na konci za tyto kamínky dostane body. Jakmile hráčův badatel dorazí k pyramidě své barvy, bere si ze zásoby žeton bodů a to ten s nejvyšším počtem bodů vyobrazených na žetonu.
Konec hry:
Hra končí, jakmile jeden z hráčů dovede všechny své cestovatele k pyramidám stejné barvy. Následně se bodují žetony získané z pyramid a kamínky, které vaši cestovatelé získali po své cestě. Hráč s největším počtem bodů vyhrává.